ART Data, s.r.o. | Implementace a provoz CRM software Vtiger 

Facebook Google Maps E-mail RSS

Hlavní funkce CRM

CRM systémy byly kdysi doménou velkých firem s velkým počtem zákazníků. V dnešní době se však už i střední a malé firmy začínají přiklánět k tomuto podnikatelskému přístupu a hledají dostupné a efektivní řešení vzhledem ke své velikosti a potřeby. Ačkoli některé řešení CRM mohou vypadat robustně a nákladně, nemusí to být pravda. I malá firma dokáže do své praxe aplikovat principy filozofie CRM, přičemž vůbec nemusí jít o vysokou nákladovou položku.

V CRM se nachází na jednom místě kompletní komunikace se zákazníkem, všechny telefonáty, emaily, dokumenty. Kompletní historii všech prodejů i za minulé roky. Je velmi snadné zjistit, který zákazník je dobrý a který náročný. Díky kalendáři a připomínkám se na zákazníka nikdy nezapomene. Součástí je i statistické vyhodnocování prodeje. Velmi rychle se dá zjistit, v jakém stavu jsou všechny obchody, objednávky i reklamace. CRM je nástroj pro plánování schůzek, telefonátů, služebních cest a zároveň i připomínač.

Základní dělení oblastí CRM

  • Automatizace prodejních činností – Sales Force Automation (SFA),
  • Automatizace marketingových činností – Marketing Automation (MA),
  • Automatizace servisních činností a zákaznické podpory – Field Service Automation (FSA),
  • Elektronické obchodování – E-business (EB).

CRM by měl umožňovat všem obchodníkům, případně externím obchodním partnerům, rychlý a efektivní přístup k důležitým informacím o zákaznících, plánování pracovního programu a využití znalostních bází a dalších prodejních nástrojů zahrnutých v systému.

 

Hlavní funkce CRM

  • Správa kontaktů a plánovač času (Contact and Time Management),
  • Zpráva nových, dosud neidentifikovaných kontaktů (Lead Management),
  • Nástroje tvorby souhrnných zpráv pro management (Management Reporting Tools),
  • Nástroje vzdáleného přístupu k systémům,
  • Správa obchodních partnerů.

Úkolem CRM je zefektivnění komunikace se zákazníky a správa servisních činností po prodeji.

V CRM najdeme vždy a rychle informace

  • Název, sídlo, adresy, telefony, faxy, email, čísla bankovních účtů, poznámky přímo ke konkrétním osobám
  • Údaje o obratu, odběru, objednávkách zákazníka i za více let zpátky
  • Potenciál, zájem, objednávky o každém obchodě
  • Telefonáty se zákazníkem, schůzky, celou komunikaci od prvního kontaktu
  • Plánované úlohy, připomínač, vybavené úkoly, nevybavené úkoly
  • Servisní požadavky, stížnosti, návrhy na zlepšení a otázky od zákazníků
  • Přehled o prodeji za vybrané regiony, pobočku, obchodníka, období